Over AHA

Antwerp Hotel Association (kortweg AHA) is opgericht in 2011 met als doel de Antwerpse Hotels te verenigen in één organisatie met een professionele uitstraling om zo samen Antwerpen te promoten.

De AHA heeft als visie:

Verhogen van de vraag naar overnachtingen in de Antwerpse hotels door middel van een betere samenwerking tussen de verschillende organisaties en overlegplatformen.

Om dit te realiseren heeft de AHA enkele belangrijke doelstellingen gecreëerd:

• Hogere bezetting van de hotels door middel van deelname in de verscheidene bestuursorganen die met  overnachtingen te maken hebben
  • Gesprekspartner voor AT&C, Federatie Horeca Vlaanderen,  Toerisme Vlaanderen en andere organisaties.
  • Uitwisseling van kennis, ervaringen en opportuniteiten tussen de hotels
  • Een toegevoegde waarde bieden als organisatie aan de bestemming
  • Aanspreekpunt voor partijen en organisaties die een belang hebben in de Antwerpse hotels
  • Het promoten van de hotels als werkgever bij uitstek en het aanpakken van knelpuntberoepen
  • Een gestructureerde partner zijn voor toeristische instanties waarbij onze kennis kan bijdragen tot meer succes voor de bestemming Antwerpen

AHA is vanaf NU het centrale aanspreekpunt voor alles wat te maken heeft met de Antwerpse hotels.  Bijna alle Antwerpse hoteliers zijn lid van de associatie en in samenwerking met Antwerpen Toerisme & Congres, Horeca Federatie Vlaanderen en Toerisme Vlaanderen heeft de vereniging maar één enkel doel : ervoor zorgen dat de Antwerpen op de kaart staat als de verblijfsbestemming bij uitstek.

Bent u op zoek naar een hotelkamer? Via het AHA- online reservatie systeem kan u onmiddellijk opzoek naar een hotel dat voldoet aan al uw wensen en dat beschikbaar is op de door u uitgekozen datum. Wenst u meer informatie, dan kan u steeds mailen naar info@antwerphotelassociation.com

Veel plezier in onze bruisende stad...